Breakzy
Een vriendelijk gezicht voor een digital brand met groeipotentie
Van A4 tot Appstore
Toen ondernemers Marcel de Lusenet en Judy van de Putte startten met Breakzy (toen nog Stop-And-Go) was er alleen een ideetje op een A4: een app die je helpt onderweg de leukste, mooiste en lekkerste stopplaatsen te vinden.

Aan het eind van het eerste ontwikkel- en ontwerptraject stond er een naam, merkidentiteit, website, en een app in de Appstore. Breakzy is inmiddels gegroeid naar 12 werknemers.
Ontwikkeling van het merk
Een startup in een compettitieve markt heeft er belang bij snel te kunnen starten. De creatieve strategie moest hier op aansluiten. Beeldmerk en merknaam zijn ontwikkeld in een kort en eenvoudig traject. 

Het gekozen beeldmerk van Breakzy is een referentie naar de autosnelweg. Dankzij Breakzy wordt onderweg zijn weer een leuke ervaring, is de boodschap.
Beleving van het merk
Je vakantie begint niet pas aan het einde van je reis, ook onderweg al kun je genieten.

Breakzy laat de mooiste, leukste en lekkerste plekjes langs jouw route zien. Je zou bijna vergeten verder te reizen.

Het merk Breakzy komt tot leven door in te haken op dat gevoel: er is nog zoveel moois te ontdekken!
Pictogrammen
De verschillende stops en de daar aanwezige faciliteiten worden weergegeven door middel van een specifiek voor Breakzy ontwikkelde pictogrammen taal.
256 vriendelijke pixels
De pictogrammen zijn ontworpen om goed leesbaar te zijn op slechts 16x16 pixels. Tegelijkertijd blijft hun kracht overeind bij gebruik op groot formaat. 

De iconische afbeeldingen versterken het verhaal van Breakzy; een simpele, heldere en vriendelijke dienst voor onderweg.
Marcel De Lusenet — Co founder Breakzy:
“Airsolid is voor ons partner in business waarop we kunnen bouwen en vertrouwen”
App design
Airsolid heeft zowel de functional wireframing als het design van de Breakzy app ontwikkeld.

Versie 1 van de Breakzy app was vooral een lijst met stops onderweg langs de route. 
Gebruikerstests toonden een behoefte aan het vooraf plannen vanuit de app en het bewaren en delen van routes. Zo ontstond Breakzy versie 2.

Het ontwerpen van extra functionaliteit voor versie 2 gaf ook ruimte voor verfijning van de huidige interface. Vriendelijker, overzichtelijker en ‘meer Breakzy’
Marcel de Lusenet
Co-founder Breakzy

Vanaf het moment dat Breakzy nog niet meer dan een paar krabbels op een A4-tje was tot op de dag van vandaag, heeft Airsolid ons ondersteund in het uitdenken en (door-) ontwikkelen van het concept.

Van het bedenken van naam, huisstijl en logo tot wireframing en design van de Breakzy app, tot adviseur op het gebied van gebruiker-usability en sparringpartner van het IT-team.

Dirkjan is van veel markten thuis en levert zeer hoge kwaliteit af. Hij is voor ons een partner in business waar we op kunnen bouwen en vertrouwen en helpt ons met zijn creativiteit en kennis mee in de doorontwikkeling van Breakzy.
Vragen over dit project?
Bel Airsolid oprichter Dirkjan Brummelman +31 6 28 78 45 50
of mail naar letsmake@airsolid.nl