Elke

Zorg startup met een menselijk gezicht

Waarde Propositie
Merk
Visuele identiteit
Grafisch ontwerp
Uitdaging
Zorgplatform Nederland initieerde een nieuw online portaal dat het bestellen en leveren van medische zorghulpmiddelen vereenvoudigd. Consumenten krijgen hier inzicht in mogelijkheden en vergoedingen vanuit hun verzekeraar. Lokale apothekers monitoren individueel verbruik en kunnen waar nodig zorg en advies bieden. Uitdaging was om de technische en logistieke complexiteit te vertalen naar een merk dat om mensen draait.
Positionering
In de waarde propositie workshop kwam naar voren dat het online portaal gezien kan worden als een ‘virtuele apothekers assistent’. Dit leverde het uitgangspunt voor naamgeving en branding.

Naamgeving
We zochten een merknaam met een duidelijk menselijk karakter. Vriendelijk, Nederlands en met een simpele schrijfwijze. Uit een reeks namen werd een selectie gemaakt en ‘Elke’ gekozen. Een no nonsense naam, benaderbaar en eenvoudig. Elke zorgt voor je, elke dag.
Beeldmerk
Bij het ontwikkelen van de merkidentiteit werd ernaar gezocht de menselijke kant van Elke nog sterker te benadrukken. en in beeld en vorm het zorgzame karakter uit te dragen.

Wat beter dan een vriendelijk gezicht als beeldmerk?
Na verscheidene ontwerp iteraties werd de balans gevonden tussen een ‘E’ en een vriendelijk, vrolijk gezicht.
Al bij de eerste briefing stond beleving van het merk voorop. Een merk dat geladen is met ‘zorg’ en een behulpzame, sprekende toon neerzet. Een stijl die eenvoud en toegankelijkheid uitdraagt.
Future proof
De start van Elke betekende de start van een ontwikkeltraject waarin feedback vanuit gebruikers en de markt hun invloed uitoefenen op de rol die Elke uiteindelijk gaat spelen.
Blijft het beperkt tot een web platform of reikt de dienstverlening straks verder?

In het uitwerken van de merkidentiteit is vast een blik op de toekomst geworpen waarin Elke bijdraagt aan informatie voorziening in de apotheek en support aan klanten.
We begonnen, als start-up, helemaal vanaf nul. Vooral gericht op het idee, de inhoud en de techniek. De toevoeging van een passende merkidentiteit gaf het hele project gelijk meer hart en ziel.
John Feimann, Commercieel manager
Beeldtaal
Zorg is een natuurlijk onderdeel van het leven. Iedereen heeft in zijn leven enige vorm van fysiek onderhoud nodig. De fotografische beeldtaal van Elke benadrukt dit.

Van je hobby uitoefenen, sporten, tot momenten met je familie; Elke helpt je hiervan te genieten door te ondersteunen in de zorg die je nodig hebt.

Image Copyright Offset.com
Dankzij deze merkidentiteit hebben we een congruenter verhaal richting investeerders en partners.

Het heeft versnelling gegeven aan een kloppende positionering van zowel ons product als onze diensten.

Meer weten?
Bel Airsolid oprichter Dirkjan Brummelman
of stuur ons een mailtje.
Mail Airsolid Bel Dirkjan