Groen Traineeship

Opvallende Social Media Identiteit

Design Research
Visuele identiteit
Short copy
We leven in een beeldcultuur. Beeld is alles. Beeld domineert social media en social media domineert als go-to kanaal voor communicatie. Zeker jongeren ontdekken nieuwe zaken via Instagram en Facebook. Wil je jongeren bereiken dan zijn verrassende en vernieuwende beelden een goeie trigger tot verdieping. Precies dat is het uitgangspunt geweest voor de visuele identiteit van het Groen Traineeship.
Opdracht
IVN Natuureducatie (initiatiefnemer van Het Groen Traineeship) kwam aanvankelijk met de vraag om een logo. Maar hoewel een krachtig logo zeker zal bijdragen aan communicatie, zal dit alleen jongeren niet zomaar activeren tot deelname aan een nieuw en voor hen nog onbekend initiatief.

Veel meer dan een logo was een manier nodig om een overtuigend verhaal te kunnen vertellen. Een verhaal dat de aandacht weet te vangen van een generatie die Social Media benut als primair informatiemedium.

De vraag om "een logo" is door Airsolid daarom omgevormd tot de vraag "hoe komen we in beeld bij jongeren".
Storytelling
Instagram is een platform dat draait om mooie en spannende beelden. In een fractie van een seconde beslist de gebruiker of dat beeld aanspreekt of niet. Als organisatie wil je in dat micro-moment liefst al een verhaal vertellen.

Door een simpele ingreep kan Groen Traineeship precies dat doen: intrigeren, inspireren en een verhaal vertellen dat aandacht krijgt.

Door twee beelden over elkaar te plaatsen ontstaat er een inhoudelijke gelaagdheid: oorzaak & gevolg, macro & micro, probleem & oplossing; de combinaties zijn talrijk.

Met een paar simpele spelregels kan Groen Traineeship nu zelf gerichte boodschappen gaan uitzenden.
Ilja Beudel — Programmamanager Groen Traineeship
“Airsolid is zeer prettig om mee samen te werken en open in communicatie. Goede afstemming is daardoor makkelijk en levert veel op. ”
Helder Beeldmerk
Het beeldmerk van Groen Traineeship is helder en simpel: een blad-vorm waarin het sterk vereenvoudigde nerf patroon een pijl omhoog vormt; symbool voor groei en ontwikkeling.
Migranten jongeren
Het Groen Traineeship heeft zich tot doel gesteld jongeren met een migratie achtergrond te bereiken.

Vooral deze groep heeft baat bij een positieve ervaring in een leuk, duurzaam project.
Airsolid is gevraagd een onderzoek te doen naar aanvullend beeldmateriaal, waarin ook migranten zich kunnen herkennen.

Door een uitgebreide bibliotheek aan beelden samen te stellen die vrij gebruikt kunnen worden, kan Groen Traineeship nu beter de gewenste doelgroep bereiken.
Ilja Beudel
Programmamanager Groen Traineeship

Airsolid is zeer prettig om mee samen te werken en open in communicatie. In korte tijd werd precies dat ontworpen wat wij nodig hadden, binnen alle beperkingen van het project. Dat geeft wat mij betreft aan hoe flexibel, creatief en goed in verbinding Airsolid werkt.
Meer weten?
Bel Airsolid oprichter Dirkjan Brummelman
of stuur ons een mailtje.
Mail AirsolidBel Dirkjan