Resultaten

Versnelde positionering,
met hart en ziel

Wat is de echte waarde van je merk identiteit? Waarin maakt design het verschil? Een kort gesprek.
AS
Een kort vraaggesprek over de merkidentiteit van Elke 👇

Wil je jezelf even kort voorstellen?
JF
Ik ben John Feimann, directeur van Zorgplatform Nederland.
Met welke vraag kwam je bij Airsolid?
AS
JF
Wij (Zorgplatform Nederland) hadden een plan voor een nieuwe startup uitgewerkt. Een platform dat apotheker, klant en logistiek weer aan elkaar verbindt.

Ons doel: zorgen dat de apotheek een full service zorgpunt in de buurt kan blijven –ondanks versnippering door contractering van zorgverzekeraars.
We zijn als start-up helemaal vanaf nul begonnen. Zonder marketing kennis, vooral gericht op het idee, de inhoud en de techniek.
We zochten een partner die ons kon helpen om van dit abstracte stadium tot een duidelijke merkpresentatie en –communicatie te komen.
Wat hebben de stappen tot aan het vormen van je merkidentiteit opgeleverd? 
AS
We zijn gestart met het uitwerken van een waarde propositie canvas. Dit plaatste de diverse gedachten en ideeën die we hadden in een duidelijke structuur, gericht op wat het betekent voor onze klanten.
Naast dat dit hielp om scherpte te geven aan het gesprek, legde het ook de basis voor het belang van de visuele identiteit: een persoonlijke dienst uitdragen, met een menselijk gezicht.
Doordat wij nog sterk vanuit de abstractie van onze (tekstuele) plannen werkten, heeft de toevoeging van een passende visuele merkidentiteit het hele project gelijk meer hart en ziel gegeven.

Daarnaast is het inmiddels ook een belangrijke houvast waarlangs we ontwikkelingen en ideeën kunnen leggen. 
JF
Zijn er onverwachte positieve effecten voortgekomen uit het design traject? 
AS
Een versnelling in de positionering van het gehele product en de dienstverlening.

Het heeft ons een congruenter verhaal gegeven richting investeerders en partners die ons ondersteunen en mede ontwikkelen.
Vanuit een helder verhaal en duidelijke presentatie kregen we deze partijen vlotjes op de lijn die wij zochten voor de ontwikkeling van ons eigen product. Je begrijpt elkaar gewoon sneller.
JF
En dan nu de cruciale vraag:
was het de investering waard?

AS
Ja, absoluut.
Het kost wat meer tijd en je zit er niet meteen aan te denken in een beginfase waar je snel naar een 1e resultaat wilt.
Maar verderop in het traject merk je dat je daardoor een aantal dingen grondiger hebt gedaan. Hierdoor is de hele samenhang van ons plan veel sneller is bereikt.
JF
AS
Goed te horen, dankjewel John!
Deze case bekijken
Meer weten?
Bel Airsolid oprichter Dirkjan Brummelman
of stuur ons een mailtje.
Mail AirsolidBel Dirkjan