Wij (Zorgplatform Nederland) hadden een plan voor een nieuwe startup uitgewerkt. Een platform dat apotheker, klant en logistiek weer aan elkaar verbindt.
Ons doel: zorgen dat de apotheek een full service zorgpunt in de buurt kan blijven –ondanks versnippering door contractering van zorgverzekeraars.
We zijn als start-up helemaal vanaf nul begonnen. Zonder marketing kennis, vooral gericht op het idee, de inhoud en de techniek.
We zochten een partner die ons kon helpen om van dit abstracte stadium tot een duidelijke merkpresentatie en –communicatie te komen.
We zijn gestart met het uitwerken van een waarde propositie canvas. Dit plaatste de diverse gedachten en ideeën die we hadden in een duidelijke structuur, gericht op wat het betekent voor onze klanten.
Naast dat dit hielp om scherpte te geven aan het gesprek, legde het ook de basis voor het belang van de visuele identiteit: een persoonlijke dienst uitdragen, met een menselijk gezicht.
Doordat wij nog sterk vanuit de abstractie van onze (tekstuele) plannen werkten, heeft de toevoeging van een passende visuele merkidentiteit het hele project gelijk meer hart en ziel gegeven.
Daarnaast is het inmiddels ook een belangrijke houvast waarlangs we ontwikkelingen en ideeën kunnen leggen.