Waarde propositie

Een waarde propositie vertelt duidelijk welke problemen jij voor je klanten oplost. Het maakt het mensen makkelijk om voor jou te kiezen en niet voor je concurrent.

Airsolid helpt je met het uitwerken van een waarde propositie die je aanbod verheldert en zo je merkverhaal op scherp zet.

Wanneer jouw aanbod richting je doelgroep - de afnemers van je product of dienst - inhaakt op hun persoonlijk behoeftes, wensen en verlangens, zal je jouw merk makkelijker onder de aandacht bij hen krijgen en sneller tot klant kunnen converteren.

Dit bereik je door het invullen van een Value Proposition Canvas. Hiermee krijg je scherp zicht op welke problemen je voor mensen oplost, en welke onbenutte kansen nog voor het oprapen liggen. Een goed uitgewerkte waarde propositie geeft voeding aan je business model én aan je merk identiteit en communicatie strategie.

Vaak lopen de verschillende ideeën over je bedrijf en kansen die er voor je liggen, kriskras door elkaar. Een waarde propositie invullen is voor jou en je team de kans om dat wat je in je hoofd hebt over je dienst of product, te ordenen en plek te geven binnen wat voor jouw klanten relevant is, wat uniek is aan wat je doet, en wat daarvan haalbaar is.

Vaak is één dagdeel al genoeg om scherp te krijgen waar je staat, en inzicht te krijgen in dat deel van je aanbod dat jouw doelgroep het meest helpt en raakt.

Airsolid gebruikt je waarde propositie als boost voor het uitwerken van je visuele merkidentiteit. Dit geeft ook jou grip op het hoe en waarom van keuzes in het ontwerp traject. Ook als je geen ontwerper bent kun je zo meedenken en meebeslissen.
Meer informatie?
Bel Airsolid oprichter Dirkjan Brummelman +31 6 28 78 45 50
of mail naar letsmake@airsolid.nl